W dzisiejszej Rzeczpospolitej ranking sprzedaży tzw. tygodników opinii za maj tego roku. Wyniki prezentują się następująco:
· Uważam Rze – 128tys.
· Wprost - 105 tys.
· Newsweek - 104 tys.
Ponieważ regularnie kupuję zarówno Uważam Rze jak i Wprost łatwo było mi porównać strukturę reklam w każdym z nich.I jeśli chodzi o obecność reklamodawców pochodzenia stricte prywatnego, czyli na przykład reklamy sieci komórkowych, samochodów, kosmetyków to oczywiście możne je zauważyć w obydwu pismach.
Ale zerknijmy na materiały promocyjne i reklamy sektora państwowego – w uważam Rze nie znajdziemy żadnej takiej pozycji, a we Wprost -proszę bardzo - będę wymieniał po kolei (numer 11-17 lipca):
· 2 strony poświęcone inicjatywie Akcjonariat Obywatelski – sponsorowany przez MSP, PZU i Tauron.
· Nacomito – ogólnopolska kampania Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania narkomani pod patronatem Ministra Zdrowia – tylko jedna stronaJ
· 7-mio stronicowy dodatek edukacyjny „Bezgotówkowy Świat” sponsorowany przez Narodowy Bank Polski.
· 9-cio stronicowy dodatek specjalny „więcej gazu” - sponsorzy PGNiG, Orlen i Eneę.
· Na ostatniej stronie – tylko jednostronicowa reklama PKO Banku Polskiego.
· A na końcu zdam tylko jedno oczywiste, naiwne i głupie pytanie – dlaczego Uważam Rze - pismo sprzedające 23 tysiące egzemplarzy więcej od swojego konkurenta Wprost-u, czyli posiadające ponad 20% większy zasięg wśród czytelników, jest reklamowo tak bardzo nieatrakcyjne dla inicjatyw i firm rządowych, że nie prześlizgnęła się tam nawet jedna strona opłacana z publicznych pieniędzy?:) Zachęcam do odpowiedzi…J