Ernest Makiawelski Ernest Makiawelski
647
BLOG

Reklamy za publiczne pieniądze.

Ernest Makiawelski Ernest Makiawelski Gospodarka Obserwuj notkę 6

 W dzisiejszej Rzeczpospolitej ranking sprzedaży tzw. tygodników opinii za maj tego roku. Wyniki prezentują się następująco:

·        Uważam Rze – 128tys.

·        Wprost - 105 tys.

·        Newsweek - 104 tys.

 

Ponieważ regularnie kupuję zarówno Uważam Rze jak i Wprost łatwo było mi porównać strukturę reklam w każdym z nich.I  jeśli chodzi o obecność reklamodawców pochodzenia stricte prywatnego, czyli na przykład reklamy sieci komórkowych, samochodów, kosmetyków to oczywiście możne je zauważyć w obydwu pismach.

Ale zerknijmy na materiały promocyjne i reklamy sektora państwowego – w uważam Rze nie znajdziemy żadnej takiej pozycji, a we Wprost -proszę bardzo -  będę wymieniał po kolei (numer 11-17 lipca):

·        2 strony poświęcone inicjatywie Akcjonariat Obywatelski – sponsorowany przez MSP, PZU i Tauron.

·    Nacomito – ogólnopolska kampania Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania narkomani pod patronatem Ministra Zdrowia – tylko jedna stronaJ

·        7-mio stronicowy dodatek edukacyjny „Bezgotówkowy Świat” sponsorowany przez Narodowy Bank Polski.

·        9-cio stronicowy dodatek specjalny „więcej gazu” - sponsorzy PGNiG, Orlen i Eneę.

·        Na ostatniej stronie – tylko jednostronicowa reklama PKO Banku Polskiego.

·     A na końcu zdam tylko jedno oczywiste, naiwne i głupie pytanie – dlaczego Uważam Rze -  pismo sprzedające 23 tysiące egzemplarzy więcej od swojego konkurenta Wprost-u, czyli posiadające ponad 20% większy zasięg wśród czytelników,   jest  reklamowo tak bardzo nieatrakcyjne dla inicjatyw i firm rządowych, że nie prześlizgnęła  się tam nawet jedna strona opłacana z publicznych pieniędzy?:) Zachęcam do odpowiedzi…J

raczej nie oszust intelektualny -człowiek dobrej woli;)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka